hotsnews

بیوگرافی امین حیایی

بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی سوپر استار این روزهای سینما متولد سال 1349 و خرداد ماهی می باشد . این هنرپیشه محبوب در رشته کامپیوتر تحصیل کرده اما بنا به دلایلی از تحصیل در این رشته انصراف داده است . او در دوره دبیرستان نیز ، در رشته ریاضی و فیزیک که بیشتر مخصوص شاگرد زرنگ هاست ، تحصیل کرده که نشان می دهد او ذهن باز و خلاقی دارد .

ماجرای ورود به بازیگری امین حیایی

امین حیایی در سال 1370 بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود . در پانزدهمین جشنواره فیلم نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم فیلم براده های خورشید شد . خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم سیب سرخ حوا چندان موفق نبود. او در سال 1381 با بازی در شش فیلم روی پرده سینماهای تهران رفت و از این حیث رکوردار بود .

خانواده و مرگ خواهر

در بیمارستان شهدای تجریش به دنیا آمد و در محله شمیرانات بزرگ شد . پدرش شغل آزاد و مادرش معلم بود و یک برادر کوچکتر از خود بنام امید دارد . تنها خواهرش سال 1370 در 21 سالگی امین بر اثر سرطان فوت کرده است .

همکاری با شریفی نیا

در تمامی سالهای فعالیتم مدیون دوست عزیزم محمد رضا شریفی نیا هستم . من کنار او فیلم های موفقی را کار کردیم ، خیلی ها می گویند با او کار نکن اما من با او نون و نمک خوردم و نقش او در فعالیت های هنری ام انکار ناپذیر است .

ازدواج و همسر امین حیایی

امین حیایی نخستین بار ، با مونا بانکی پور ازدواج کرد و حاصل این ازدواج نیز پسیر بنام دارا می باشد که متولد سال 1375 است . اگر بخواهیم مونا بانکی پور را بیشتر معرفی کنیم، میتوانیم ایفای نقش او در سریال خواب و بیدار را مثال بزنیم، او دراین سریال پر بیننده نقش همسر دانیال حکیمی را بازی می‌کرد.

خانم بانکی پور بعد ها بـه بيرون از کشور مهاجرت کرده و با توافق امین حیایی حضانت پسرشان را بر عهده گرفته اسـت. مونا بانکی پور در حال حاضر فعالیت هنری ندارد. حیایی و بانکی پور تا بحال در مورد علت اصلی طلاق شان صحبت نکرده اند و اخبار رسمی دراین موضوع وجود ندارد.

ازدواج دوم امین حیایی با نیلوفر خوش خلق

امین حیایی با نیلوفر خوش خلق که بازیگر است ازدواج کرد . نیلوفر خوش خلق متولد 1351 است . او در فیلم هایی همچون قلاده طلا ، دایره زنگی ، مانی و ندا و سریال خوب بد زشت با همسرش ایم احیایی همبازی بود . حتی در زمان نامزدی نام خانم خوش خلق در تیراژ بوی بهشت که با آقای حیایی همبازی بود با نام نیلوفر حیایی درج شد .

امین حیایی در برنامه عصر جدید

امین حیایی در کنار آریا عظیمی نژاد، رویا نونهالی و سید بشیر حسینی در برنامه استعدادیابی احسان علیخانی به‌عنوان داور حاضر شد.در فصل اول این برنامه، حیایی تنها داوری بود که تقریباً به همه رأی سفید می‌داد و با شوخی و دلجویی ناکامان را بدرقه می‌کرد، اقدامی که به قول خود حیایی باعث شد خیلی‌ها به او لقب خرس مهربان برنامه «عصر جدید» را بدهند.اما با شروع فصل دوم، حیایی رویه‌اش را به ‌کلی عوض کرد.

جوایز و افتخارات امین حیایی

امین حیایی در سال 1368 برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد . او همچنین برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و ششم فیلم فجر برای فیلم شعله ور شد .

+ نوشته شده در جمعه 10 تير 1401ساعت 16:48 توسط maryam sarvary | | تعداد بازدید : 830

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]